marți, 31 martie 2015

Al doilea plan de lecție

Proiect didactic

Data:20.XI.2014
Clasa:a IX-a
Unitatea de învățământ:Liceul teoretic Jean Louis Calderon
Disciplina:Limba și literatura română
Tutore:Prof. Căprariu Alina
Supervizor:Lect. univ. dr. Lungoci Cosmina
Propunător:Lupulescu Roxana
Unitatea de învățare:Real/fantastic în Harry Potter și piatra filozofală.
 Tema: Harry Potter și piatra filozofală. Explorarea textului.
Tipul lecției:aprofundare de cunoștințe.
Timp:50 de minute.
Competențe generale/specifice:
1.Receptarea mesajului oral în diferite situații de comunicare.
1.1 Distingerea între informațiile esențiale și cele de detaliu într-un mesaj oral, stabilind legături sau diferențieri între informațiile receptate din diverse surse.
2.Utilizarea corectă și adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situații de comunicare monologată și dialogată.
2.1Participarea la diverse situații de comunicare, manifestând o atitudine favorabilă progresiei comunicării.
3.Utilizarea corectă și adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare cu scopuri diverse.
Obiective operaționale:
O1.Să disocieze în opera studiată elementele reale de cele fantastice.
O2.Să comenteze numele personajelor.
Strategia didactică:
a.Metode și mijloace:conversația, exercițiul, explicația.
b.Mijloace de învățământ:manual, caiete, tablă.
c.Forme de organizare a activității:frontal, individual.
Evaluare:
a.Aprecierea răspunsurilor.

b.Observarea sistematică.
Scenariu didactic
Momente-le lecției
Tp.
Ob.op
Conținutul științific al lecției
Strategia didactică
Evaluare
Obs.

Metode
Resurse
Organizare
Momentul introductiv
1 min.

Salutul. Se vor trece absenții. Pregătirea materialelor de lucru și asigurarea climatului afectiv necesar desfășurării orei. Se cere elevilor să își deschidă cărțile și caietele de limba și literatura română.
Conversația




Verifica-rea temei
10 min
O1
Se verifică tema pe care elevii au avut-o de pregătit acasă. Se corectează eventualele greșeli, se oferă explicații suplimentare. Elevii sunt apreciați în funcție de corectitudinea rezolvării temei
Conversația, explicația
Caiete, manual
Frontal
Aprecieri verbale

Anunțarea subiectului lecției și a obiective-lor
2 min

În urma discuției anterioare, elevilor li se va spune că în această oră se va discuta despre volumul Harry Potter și piatra filozofală de J. K. Rowling. Explorarea textului. Se va nota titlul lecției de zi pe tablă. Elevii notează titlul în caiete.
Conversația, exercițiul
Tablă, caiete
Frontal
Aprecieri verbale

Consolidarea cunoștințelor și fomarea priceperilor și deprinderilor
20 min
O1
O2
Profesorul îi întreabă pe elevi dacă au citit în întregime fragmentul propus de autorii manualului. Aceștia vor răspunde. De asemenea elevii vor mai fi întrebați de către profesor dacă au citit volumul Harry Potter și piatra filozofală a autoarei J. K. Rowling.
Profesorul le împarte elevilor niște fișe de lucru ce conțin fragmente de text din manual, precum și o suită de întrebări aferente acestora.
Profesorul nominalizează patru elevi să citească cele patru fragmente propuse sper lecturare. Profesorul le cere elevilor să comenteze meciul dintre cele două tabere, cea a Cercetașilor și cea a Viperinilor.
Aceștia răspund. Profesorul le cere elevilor să enumere anumite particularități ale meciului dintre cele doua tabere, rugându-i să facă anumite conexiuni cu un meci real de fotbal  comentat la televizor sau la radio. De asemenea elevii vor fi rugați să compare comentarea unui meci în direct cu cel expus într-o carte. Elevii vor răspunde. Profesorul le va atrage atenția că primul fragment reprezintă un monolog narativ. Elevii vor fi rugați să definească monologul narativ. În continuare profesorul îi roagă pe elevi să comenteze numele personajelor existente în fragmentele date spre a fi lecturate.
Elevii răspund, notându-și concomitent cele spuse de profesor. Profesorul îi întreabă pe elevi dacă au vizionat filmul Harry Potter și piatra filozofală. Aceștia răspund. Profesorul le atrage atenția elevilor că atunci când se face transpunerea cinematografică a unui film, acesta se turnează. Profesorul îi roagă pe cei care nu au vizionat filmul să își imagineze vestimentația personajelor. Profesorul le atrage atenția elevilor că este mai bine ca înainte de a viziona transpunerea cinematografică este bine să se citească romanul, pentru un mai bun exercițiu de imaginație. Aceștia răspund. În continuare profesorul le cere elevilor să se transpună în rolul regizorului, și să enumere câteva indicații scenice pe care le-ar da personajului principal. Elevii răspund.
Conversația, exercițiul
Tablă, caiete
Frontal
Aprecieri verbale, observarea sistematică

Feed-back/
Evaluare
15 min
O1
O2
În continuare profesorul le cere elevilor care au vizionat filmul să expună mai pe larg varianta oficială a filmului. Aceștia dau curs solicitării enunțate de profesor.

Exercițiul, conversația, explicația
Fișe de lucru, caiete
Frontal
Aprecieri verbale

Asigurarea retenției  
1 min

Se transmite tema de casă. Profesorul le cere elevilor care nu au citit romanul să îl citească după care, să vizioneze filmul.





Aprecieri

1 min

Se formulează aprecieri privind modul și gradul de îndeplinire a sarcinilor.
Explicația

Frontal



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu